środa, 29 października 2014

Душпастирський Лист: «Індивідуальність та спільнота»

Слава Ісусу Христу!

Улюблені в Христі Ісусі Браття і Сестри – Діти Божої Церкви!

         У своїй Превеликій Любові Бог створив людину як одиничну істоту спільноти, яка будучи індивідуально цілковито повноцінною є також невід'ємною частичкою суспільства і цілого людства. Сам Господь Бог, Який сказав: «Створімо людину за образом Нашим, за подобою Нашою, …» (Буття 1:26) є Сам в Собі Спільнотою. Отож коли Бог сотворив Адама, відразу ж після цього сотворив Єву. І так ми бачимо вартість і завдання спільноти. Правду кажучи людина найкраще може виконати своє покликання у спільноті, а такою правдивою і натуральною спільнотою є сімя, родина. Це перше і найважливіше на землі покликання людини. Взагалі, якщо брати під увагу цілісність людини як душу і тіло, то головним і фундаментальним покликанням кожного з нас – це є вічне життя з Богом.
         Дивлячись духовними очима на факт повноцінного нашого життя на землі, помічаємо, що невід'ємним доповненням для нашої цілісної вартості як людей є Церква, Яку заснував Ісус Христос, щоб в Ній зібрати усіх розпорошених дітей Божих і відновити через Таїнства в нас гідність Божих дітей. Тому Церква характеризується спільнотою. Бо не може хтось сказати, що є віруючим, а не належати до Церкви. Так, як ніхто не може сказати, що є футболістом, а не належить до команди гравців, які збираються разом на стадіоні. Або також ніхто не може себе назвати учнем, не належачи до школи і не перебуваючи у спільноті шкільного класу як колективу.
         Ми сміливо можемо себе називати щасливими людьми перебуваючи у спільноті Церкви Христової. А щоб ця спільнота Церкви була завжди живою і правдивою, то маємо прекрасну можливість творити цю спільноту Церкви в наших родинах та сім'ях, а через це краще зрозуміємо, що Церква так насправді є святою спільнотою грішників, є великою родиною Божою, яка в собі містить усе людство, усіх хто бажає вже тут на землі жити дарами Царства Небесного. Отож Оазовий Рух «Світло-Життя», який у спільноті Домашньої Церкви реалізує повноту сімейства великої християнської родини, повинен нам допомогти ще більше зануритись у духовність Церкви, а через наше служіння і свідоцтво християнського життя приблизити до Бога Його розпорошених дітей усього світу. Цю так хвалебну місію ми повинні розпочати від наших сімей, від самих себе, від кожного з нас індивідуально. Бо кожна спільнота у великій мірі залежить від індивідуальної і конкретної особи, а кожна людина навіть у найменшій мірі завжди залежить від якоїсь спільноти, яка завжди має свій вплив на значення переживання нашого індивідууму.
         Для пліднішого зростання наших спільнот Домашньої Церкви і нас особисто як тих, котрі творять цю Домашню Церкву, ми повинні на ново відкрити для себе значення і обов’язки приналежності до цього Руху Оази, щоби зрозуміти, що наше служіння є не настільки обов’язком, як привілеєм, можливістю, бажанням, навіть змаганням у спільному служінні Христовій Церкві. Для цього потрібно нам зробити певні деякі кроки в сторону наших братів та сестер, будуючи між нами Христову єдність, а не коло спільного зацікавлення. Доторкнемось до деяких епізодів з нашого життя, щоб ми змогли побачити правильне їхнє значення.

Народження дитини
         Така подія в сімї є дуже важлива і радісна. Радіють усі родичі та близькі. Уся увага скерована на дитину, але також на батьків і рідних. Готуємось до гостей і стараємось про те, щоб найкраще дитину прийняти в дома і привітати батька і матір з їхньою дитиною. Це є картина майже усіх сімей.
         Ми як люди віруючі не повинні забувати про Бога і про те, що це Господь нам подарував це дитя. Ми повинні насамперед подякувати Богу за життя цієї дитини і Йому відразу ж пожертвувати нашу дитину, яку ми від Нього отримали як вираз Божої любові та довіри до нас. Отже, приналежачи до Домашньої Церкви, ми вже повинні мати це в крові, що даємо знати про народження дитини нашій спільноті, просячи її про молитву. Добрим звичаєм повинен бути факт, що ми після род-дому несемо дитину в костьол на молитву, щоб представити її Богу і подякувати за дар нового життя. А потім заносимо дитя до дому в нашу родину. При цьому дуже добре було б повідомити своє Коло Домашньої Церкви, анімато рів і священика-модератора, щоби попросити їх про молитву і хто має можливість, щоб приїхали в цей момент до костьолу і разом помолились, а може й навіть відправили Святу Месу. До цього ми повинні зростати і таким чином будувати нашу спільноту і вчитись бути разом у кожній життєвій ситуації.

Хрещення дитини
         Подібно як при народженні дітей, так само й тепер, коли хочемо охрестити дитину, маємо насамперед подбати про духовні справи, а потім вже залишити час для приготування гостини та інших справ. Як віруючі люди ми маємо поважно подумати про хресних батьків і обов’язково їх вибрати із Церковної спільноти, а навіть з Домашньої Церкви. Тому що хресні мають обов’язок виховати дитину у вірі, яку самі визнають і є практикуючим прикладом набожного християнського життя. Також гарно є, коли на цю подію зійдуться наші брати та сестри з Домашньої Церкви, а раніше про цей момент потрібно повідомити як умога  більше спільнот, щоб запевнити дитині велику молитовну допомогу на початку її життя на землі. Це також є вираз нашої християнської зрілості.

Перша Сповідь і Святе Причастя
         Це прекрасна подія для сімї та рідних. Але це також дуже важлива подія для усієї Домашньої Церкви, а принаймні Спільнот нашого району. Варто, щоби цю радість ми розділили з нашими братами та сестрами зі спільноти і повідомили інших про місце і час такої важливої хвилини для наших дітей, просячи про молитву за них.

Миропомазання
         Не завжди ми відповідно звертаємо увагу на це Таїнство. А є це Таїнство дуже важливе, коли ми його приймаємо у зрілості нашого християнського життя, що теж підтверджує нашу цілковиту свідомість про життя з Богом. Тут ми повинні дуже старанно приготувати наших дітей, яких вже називаємо молоддю, до розумного прийняття цього Таїнства. Також в цей момент кандидат до Миропомазання обирає собі друге додаткове ім'я, яке має бути ім'ям цього святого покровителя. І тому, як при хрещенні були батьки хресні, так і тепер потрібно обрати свідка для Миропомазання, який також повинен допомагати розвиватись нашій дитині у вірі християнській. Такого свідка ми маємо обрати з Церкви і найкраще з наших оазових спільнот, які вже є сталими у вірі і можуть відповідально провадити нашу дитину дорогою віри.
         І при цій нагоді варто поінформувати Домашню Церкву про те, що наші діти зріло приймають Дари Святого Духа і запросити на цю подію братів та сестер із спільноти та попросити про молитву.

Вінчання
         Церковний шлюб подружньої пари є виразом подяки Богу за наречену і нареченого, є це момент запрошення Бога в нашу нову сімю і гарна нагода з рідними, близькими, приятелями, друзями і нашою Оазовою спільнотою розпочати прекрасне подружнє та сімейне життя. А інших, хто не в змозі бути поряд з нами, варто в цей день попросити про молитву.

Хвороба
         Коли ми залишаємось самотні в лікарні чи в дома, варто бути в єдності з нашою спільнотою, яка може в цей момент підтримати нас молитвою, або й навіть присутністю. Не біймося відвідувати хворих, бо Сам Господь страждає в них і Він на нас у хворих чекає. А Церква на стільки шанує таку прислугу, що надає нам за це відпуст-індулігенцію.

Мандрівка на Небеса
         Смерть та похорони наших рідних це невимовна тайна переходу у вічність. При цьому є також наше страждання, але не втрачається в цей момент свідомість, що вже є хтось, хто нас колись зустріне в Небі. Тут багато пояснень не потрібно. В цій хвилині ми повинні самі від себе зробити все, щоб бути там, де зараз нас найбільше потребують, нашої молитви і звичайної людської присутності. Від родичів вимагається тільки те, щоб когось хоча б одного з нас повідомили, а ми вже зобов’язані повідомити усіх інших, не забуваючи ані про одного.

Інші події повсякденні
         Ми не мусимо повідомляти усіх про наш кожний крок щоденний. Але є такі моменти і події, які часто можуть бути спільними: якась поїздка, праця, відпочинок, виїзд на Відпуст і тому подібні ситуації. Насамперед завжди йдеться про те, щоб хтось за нас в цей час молився, а потім може бути так, що ми комусь можемо дуже легко і зручно допомогти, або хтось нам; їдучи кудись по справах роботи можемо підвезти когось попутно в якесь місто. Можна тут давати багато прикладів, але правда є така, що такий спосіб спілкування приносить гарні плоди і будує наше спілкування.

Бажаю усім нам правильно зрозуміти спільноту і гарно творити Спільноту Церкви Христової, щоб наша Домашня Церква була живим Домом Божої Присутності на Землі.

         Пам’ятаю про Вас у молитві та уділяю Вам щедрого благословення + в Ім'я Отця і Сина і Святого Духа. Амінь.

Добре, що Ви є!
Нехай Вам Бог щастить!

З повагою та пошаною і сердечною молитвою
Ваш Отець Лаврентій Ян Жезіцький OSPPE

Київ, 28 жовтня 2014 Року Божого

Святковий спомин Святих Апостолів Симона та Юди Тадея

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz